דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניסת לעשות דיאטה למוח? 

מאת    [ 19/09/2011 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 2082 פעמים ]

המפגש הבא התרחש ביום רגיל: נכנסתי לקניון עמוס באנשים, ובעוד שכולם צעדו במהירות ונראו כאילו הם יודעים בדיוק לאן, אני - אחרי דקה וחצי - נותרתי המום מכל ההמולה ושכחתי לאן מועדות פני. נכנסתי לבקש מקלט בחנות למוצרי חשמל שנראתה שקטה יחסית. המוכר בקופה היה בעל השפם הגדול ביותר שראיתי בחיי. הוא הסתכל עלי במבט חודר ושאל: "ניסית לעשות פעם דיאטה"? 

- "אני חושש, שאם אוריד עוד כמה קילוגרמים אעלם לגמרי", השבתי, "ואני לא בטוח שהפלנטה יכולה כרגע לקיים אותי ללא גוף".

-  "דיאטה של החשיבה. אתה רואה את המג'ימיקס הזה"? שאל והצביע על מעבד מזון חדש. "במובן מסוים, המוח עובד בצורה דומה לו, רק שכפתור הכיבוי/הדלקה של המוח בדרך כלל לא עובד. הרי אפילו בלילה המוח עובד ללא הפסקה. האם חשבת פעם, שחשיבה טובה היא חשיבה "כלכלית" - ואני לא מתכוון למודל תרשים זרימה שיהפוך את האנדרלמוסיה בראשך לסדר מופתי. פשוט שאל את עצמך אילו תהליכי חשיבה אתה רוצה להפחית".


 על מה אני לא רוצה לחשוב?

 - "תהליכי חשיבה. למה הכוונה? על מה אני רוצה לא לחשוב"? שאלתי.

האיש והשפם המשיכו: "חשיבה שופטת, למשל. אם אתה רוצה חברים - כדאי לך להיפטר במהרה מהשיפוטיות. אף אחד לא רוצה לצאת לפאב עם השופטים של "כוכב נולד", שיתנו לו ציון כאשר הוא מספר איך עבר עליו היום". היה לי קשה לדמיין את האיש הזה יושב מול הטלוויזיה וצופה ב"כוכב נולד".

 "רק שים לב", המשיך המשופם, "עד כמה אתה חושב בציונים: איך הסרט החדש של מאט דיימון? אהבתי את התסריט אבל הבימוי על הפנים. איך הילדים? הגדול בסדר, השני קיבל ציון נכשל בספרות. בפעם הבאה שאתה מרגיש שאתה שופט, נסה לדמיין את עצמך ואת דייני השיחה לבושים בגלימות שחורות וחבושים בפאות ? אולי זה ימחיש לך עד כמה הסיטואציה מגוחכת".

 והוא המשיך בשיעור: "עוד סוג חשיבה מזיק הוא ההשוואה הבלתי פוסקת בינך לבין אחרים, ובין אחרים לבין עצמם. תתפלא, אבל אנשים לא מתלהבים מאותן האהבות והשאיפות שלך. זכור זאת בפעם הבאה שאתה קורא ספר טאואיסטי ובעין אחת פוזל בחוסר הבנה לחברה שלך, שצופה בכדורגל אירופי, וחושב לעצמך 'איך היא רואה את זה? לפחות שתראה איזה סרט אינדי'. עצור לרגע והיזכר, שלכל אדם המסע הייחודי שלו - כך שזה לא רלוונטי להשוות בין אנשים".

משונה, הוא ממש מכיר אותי. אני כנראה נראה כמו נזיר בודהיסטי עם הגלח שעשיתי.

לקחת פסק זמן ולא לחשוב 

"תחשוב מהיום, מרגע זה ולא מהיסטוריית חייך - כל יום הוא התחלה חדשה. זה אימון מצוין לנסות לחשוב באופן רענן על דברים. מה אתה חושב עכשיו על החלום שלך לטפס על פסגת הצ'וגורי. אולי זה חלום ישן וכבר אינו מתאים להיום"?

 אני באמת מקבל קוצר נשימה רק מלחשוב על ההימלאיה.

 "אולי כדאי לך לנסות ללמוד איך עובדת החשיבה", המשיך המורה לחיים. "איך אתה נותן מנוחה לעצמך ולסובבים אותך מהמוח, שלא מפסיק ללחוץ על הגז? איך ניתן לחשוב על נושא אחד מבלי לקפוץ לדבר אחר? נסה ללכת בקו ישר על אבני שפת המדרכה ולהיות עם תהליך חשיבה אחד. לרוב, אנשים משקיעים יותר זמן בללמוד את ספר ההדרכה של המג'ימיקס מאשר בלמידת אופן החשיבה של מוחם",  אמר בחיוך.

לפעמים כששומעים דברים חכמים - מגיבים בצורה מטופשת: "אקנה את המג'ימיקס, בשלושה תשלומים בבקשה". יצאתי מהחנות עם חיוך שטותי על הפנים, מתעלם מהסביבה הרועשת. נכנסתי לרכב, הנחתי את המעבד החדש בספסל האחורי ונסעתי. על הרכב מולי ראיתי סטיקר: "אתה נהיה מה שאתה חושב".
 

אריאל סולודר פריזמה 21- אקדמיה לחיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב